Seminarji

Razporeditev delovnega časa delavcev - praktična delavnica

Maja Brajnik

Namen seminarja

Razporeditev delovnega časa, ki ne podpira dejanske organizacije dela lahko delodajalcu prinese številne negativne posledice. Med drugim tudi nepravilen obračun plač zaposlenih, kopičenje nadur, izplačevanje nadur zaposlenim v obliki stimulacije, povečanje administrativnega dela, nepravilno vodenje evidence o delovnem času ali celo vodenje dveh evidenc – ene dejanske in druge, ki jo delodajalci predložijo v primeru inšpekcijskega pregleda itd. Vse našteto pa povečuje možnost, da bodo delavci v postopkih pred delovnopravnimi sodišči uspešni, s čimer se lahko omaje tudi ugled in zaupanje v delodajalca. Zakaj bi tvegali, da nastopijo takšne težave, ko pa se lahko temu z boljšim poznavanjem zakonitih možnosti enostavno izognemo?

Večinoma delodajalci ne poznajo prednosti, ki jih omogočata začasna prerazporeditev ali neenakomerna razporeditev delovnega časa. Zaradi tega bomo na seminarju posebno pozornost namenili prav tema dvema možnostma. Ne glede na to, da polni delovni čas običajno traja 40 ur na teden in 8 ur na dan, delodajalci večkrat ne vedo, da ni nujno, da se vsaka ura, ki presega ta čas, šteje kot nadura delavca. Poudarili bomo prednosti in slabosti posamezne razporeditve delovnega časa ter se osredotočili na iskanje najoptimalnejših zakonitih rešitev v odvisnosti od dejavnosti in organizacije delovnega procesa delodajalca.

Na seminarju bomo med drugim odgovorili na naslednja vprašanja:

  • Kako lahko razporedimo delovni čas zaposlenih?
  • Ali je lahko delovni čas delavcev v različnih oddelkih drugače razporejen?
  • Prednosti in slabosti enakomerne razporeditve delovnega časa.
  • Kdaj lahko delavec opravlja nadurno delo in kateri pogoji morajo biti za to izpolnjeni?
  • Ali lahko delavec odkloni opravljanje nadurnega dela?
  • Posebnosti neenakomerne in začasne prerazporeditve delovnega časa.
  • Kako planirati delovni čas pri neenakomerni razporeditvi delovnega časa in koliko ur na teden lahko dela delavec?
  • Kako določiti povprečno delovno obveznost delavca v referenčnem obdobju?
  • Kaj se zgodi z viški ur po koncu referenčnega obdobja?
  • Ali mora biti tudi neenakomerna razporeditev delovnega časa planirana?
  • Minimalni dnevni in tedenski počitki v odvisnosti od razporeditve delovnega časa.
  • Kdaj je potrebno sprejeti letni razpored delovnega časa?
  • Kakšna je razlika med nadurnim delom in viški ur, ki nastanejo v referenčnem obdobju?
  • Kdaj mora delodajalec viške ur delavcem izplačati in v kakšni višini?
  • Kaj se zgodi, če v referenčnem obdobju ne pride do izravnave ur?Se lahko viški ur izbrišejo, se morajo izplačati, se lahko morda prenesejo v naslednje referenčno obdobje?

Iz programa seminarja

Delovni čas je zagotovo področje, s katerim bi se morali delodajalci več ukvarjati. Skladno z Zakonom o delovnih razmerjih je lahko delovni čas razporejen na tri načine: enakomerno, neenakomerno ali začasno prerazporejen. Zaradi nerazumevanja zakonodaje in palete možnosti, ki jih ta ponuja, ima večina delodajalcev v pogodbah o zaposlitvi ali določeno enakomerno razporeditev delovnega časa ali zapisane kar vse tri opcije, kljub temu, da se le-te med seboj izključujejo! Pri opredelitvi delovnega časa se pojavlja še tretja možnost, pri kateri v pogodbi o zaposlitvi razporeditvi delovnega časa ni namenjen niti en odstavek, kljub temu, da je to ena izmed njenih obveznih sestavin. Pogosto se pojavi vprašanje, katera izmed opcij je za delodajalce manj »nevarna« oziroma bolj skladna s predpisi? Odgovor je enostaven – nobena od teh opcij ni ustrezna, če ni skladna z dejanskim delovnim časom delavec in ni prilagojena organizaciji dela pri delodajalcu. Če se s tem do sedaj še niste ukvarjali, je sedaj primeren trenutek, da členom pogodbe o zaposlitvi, ki urejajo razporeditev delovnega časa, namenite nekaj pozornosti!

Pogosto se zgodi (sedaj, ko je obdobje pomanjkanja kadra, toliko pogosteje), da delodajalci v času povečanega obsega dela ne razpolagajo z zadostnim številom delavcev, ki bi lahko delo opravili skladno z dogovorjenimi roki delodajalca z naročnikom/kupcem. Na drugi strani pa se lahko ti isti delodajalci, v obdobju, ko je dela manj, odločajo za vročitev odpovedi pogodb o zaposlitvi zaradi pomanjkanja dela. Delodajalci, ki imajo pogosta nihanja med povečanim in med zmanjšanim obsegom dela, imajo pri ravnanju z razporeditvijo dela in organizacijo delovnega časa še toliko večji izziv! Tudi, če pri delodajalcu, zaradi teh nihanj, niso potrebne tako ekstremne poteze kot je odpoved pogodbe o zaposlitvi, se v praksi zaznava, da delodajalci slabo ali sploh ne poznajo razlik med enakomerno, neenakomerno in začasno prerazporeditvijo delovnega časa!

Na seminarju bomo odgovorili na vsa vprašanja zapisana v prvem delu vabila na seminar.

Seminar bo podkrepljen s številnimi dobrimi in slabimi primeri iz prakse!

Zaželjena je aktivna udeležba s primeri iz prakse, zato vaša vprašanja ali dileme predhodno pošljite na mail naslov larisa.berginc@dashofer.si ali jih vključite v prijavo – pod OPOMBE. Vsa prejeta vprašanja bodo posredovana predavateljici, odgovore pa boste prejeli na seminarju.

Vsebino izobraževanja lahko pripravimo tudi za interno izvedbo, na vašem sedežu ali vam ponudimo prostore, ki so na voljo našim izvedbam, zato se z veseljem odzovemo vašemu povpraševanju, ki ga lahko pošljete na larisa.berginc@dashofer.si.

Cena vključuje:

• gradivo,
• jutranjo kavico,
• pogostitev med odmori in
• potrdilo o udeležbi.

Pomembno:

  • Naročnikom portalov, online priročnikov in vestnikov založbe Verlag Dashöfer nudimo stalni 15 % popust pri udeležbi na seminarjih v okviru Centra za izobraževanje.
  • Za vsakega drugega in naslednjega udeleženca iz istega podjetja vam na pripadajočo kotizacijo priznamo 10 % popust.

Ponujeni popusti na ceno seminarja se obračunajo med obdelavo naročila v naročniškem oddelku in bodo upoštevani pri izstavitvi (pred)računa. V potrditvenem sporočilu o uspešni prijavi omenjeni popusti še niso upoštevani.

  • Zadnji rok za odjavo udeležbe je najkasneje tri delovne dni pred izvedbo izobraževanja, v nasprotnem primeru vam zaračunamo celotno kotizacijo.
  • V primeru nezadostnega števila prijavljenih udeležencev si pridržujemo pravico do odpovedi izobraževanja.

Če vam razpisani termini seminarja ne ustrezajo in bi želeli biti obveščeni o novih datumih, ali bi le želeli prejemati naše brezplačne novičke, vas vabimo k naročilu na brezplačni e-časopis Koledar seminarjev. Registracijo lahko opravite ˃˃˃ tukaj (op.: v seznamu je koledar seminarjev že označen).

Potek seminarja

08.45 - 09.00 Prihod udeležencev in dobrodošlica ob jutranji kavi

09.00 - 11.00 Predavanje I. del

11.00 - 11.30 Odmor s pogostitvijo in priložnost za druženje

​11.30 - 13.00 Predavanje II. del

13.00 - Zaključek izobraževanja

Komu je namenjen

Izobraževanje je namenjena vodstvenemu kadru podjetij, kadrovikom, pravnikom ter vsem, ki pri tej tematiki sodelujete/soodločate pri svojem delu. Dobrodošli tudi ostali, ki jih tema zanima.

Reference

»Odlično predstavljena tematika, poglobljeno in prilagojeno slušateljem. Odlično!«

Predavatelj/ica

Maja Brajnik

je pravnica, ki se je na začetku svoje kariere ukvarjala s svetovanjem delodajalcem iz delovnopravnega področja in jim pomagala pri izvedbi zahtevnejših delovnopravnih postopkov. Varstvo osebnih podatkov jo je od nekdaj zanimalo, zato se je pričela tej temi v zadnjih nekaj letih aktivno posvečati. Sedaj se ukvarja predvsem z vzpostavljanjem…

Več delavnic tega predavatelja

Termin in kraj dogodka

25.5.2020

Ljubljana

Maja Brajnik

Izobraževanje lahko prilagodimo tudi vašim zaposlenim in kolegom. Kontaktirajte nas po telefonu na (0)1/434 55 96 ali po elektronski pošti na larisa.berginc@dashofer.si.

Pred datumom zapadlosti vam bomo poslali organizacijska navodila in račun. Cene so brez DDV. Splošne pogoje poslovanja lahko preberete tukaj.

!ERR No images found in //img.dashofer.sk/cif_si/fotogalerie/kursy/. Images path has to be on the same server. Supported img formats: jpg, jpeg, png, gif.