Seminarji

HACCP sistem - notranji nadzor in obvladovanje tveganj

Tatjana Kruder

Namen seminarja

Ustanavljate svoje podjetje, kjer boste delali z živili (gostilne, kmečki turizem, bari, catering, obrati s hitro hrano, nosilci dopolnilne dejavnosti na kmetiji), imate težave z vzpostavitvijo HACCP sistema, ste morda dobili odločbo inšpektorja za varno hrano, ali bi radi vaše zaposlene izobrazili, da bi se zavedali svoje odgovornosti za pripravo varne in zdrave hrane?

Vsem, ki se zavedate zahtev zakonodaje pri ravnanju z živili Zakon o zdravstveni ustreznosti živil in izdelkov ter snovi, ki prihajajo v stik z živili (ZZUZIS) – UL RS, št. 52/00, 42/02 in 47/04 zahteva v svojem 17. členu, da morajo vse pravne in fizične osebe, ki opravljajo proizvodnjo in promet z živili in javno oskrbo s pitno vodo, v notranjem nadzoru spremljati in zagotavljati njihovo zdravstveno ustreznost v vseh fazah proizvodnje in prometa. Notranji nadzor mora biti vzpostavljen na osnovah sistema HACCP, ki omogoča prepoznavanje mikrobioloških, kemičnih in fizikalnih dejavnikov tveganja, ki lahko predstavljajo tveganje za zdravje. Uredba 852/2004 o higieni živil med drugim zahteva letni plan izobraževanj.

Na seminarju boste izvedeli, zakaj je pomembno, da se zaposleni zavedajo, kakšno škodo lahko povzročijo, če niso poučeni o higieni živil, o svojem zdravstvenem stanju in, če ne prepoznajo dejavnikov tveganja. Živila so lahko prenašalci različnih bolezni, saj se lahko kvarijo že od samega začetka proizvodnje, pa tudi pri nadaljnji predelavi, skladiščenju, prevozu in uporabi. Vse bolj globaliziran svet omogoča, da so proizvajalec, predelovalec, skladiščnik in končni uporabnik iz različnih držav. Škoda je lahko zelo dolgotrajna: izbruhi nalezljivih bolezni, ki se prenašajo s hrano, zastrupitve s hrano, izguba strank, finančne kazni zaradi neupoštevanja zakonodaje, ...

Zato je potreben mednarodni sistem, ki stremi k enotnim standardom in HACCP je del tega sistema. V Sloveniji področje varnih živil ureja Zakon RS o zdravstveni ustreznosti živil in izdelkov ter snovi, ki prihajajo v stik z živili.

Udeležba na seminarju vam prinaša:

  • Informacije o izdelavi programa promocije zdravja na delovnem mestu, ki je zakonska obveza!
  • potrdilo o usposabljanju, ki ga potrebujete kot dokazilo, da se izobražujete ter ste usposobljeni za delo z živili.

 V okviru predavanja bodo udeleženci seznanjeni tudi s Spremembo Uredbe EU o higieni živil v prehranskih objektih, ki prinaša novosti  predvsem za transport in skladiščenje živil z alergeni, za pogoje za donacijo hrane in za kulturo varnosti hrane.

Predavanje je pripravljeno za izvedbo v obeh oblikah, fizično izvedbo kot tudi online. Izvedba v fizični obliki bo potekala v skladu z upoštevanjem navodil NIJZ in z vso odgovornostjo po izvedbi s primerno zaščito za udeležence, predavatelja in vse prisotne na izvedbi seminarja. Poskrbeli bomo za prostor med udeleženci in potrebna zaščitna sredstva. 

Prosimo, da med prijavnicami izberete prijavnico, ki bolj ustreza vašim željam (v primeru prijave na on-line izvedbo, vas vabimo, da izpolnite prijavnico ˝v živo preko spleta˝ in v primeru udeležbe v dvorani, npr. ˝Ljubljana˝, ali v opombe zapišete kateri tip izvedbe vam bolj ustreza).

Iz programa seminarja

  • Začetki uvajanja HACCP sistema: zakaj je potreben, kje se je izkazal za dober sistem;
  • Splošna higienske zahteve za osebe, ki delajo v proizvodnji in prometu z živili;
  • Zdravstvene zahteve za delavce v živilski dejavnosti;
  • Mikrobiološki, kemični in fizikalni dejavniki tveganja;
  • Onesnaženje živil;
  • Mikroorganizmi, ki povzročajo kvar in mikroorganizmi, ki povzročajo bolezni;
  • Shranjevanje živil in sledljivost: določitev sekundarnega roka uporabe;
  • Nove zahteve zakonodaje: omejite akrilamida v živilih (zakonske zahteve za vse);
  • Trans maščobne kisline: Pravilnik o največji dovoljeni vsebnosti trans maščobnih kislin v živilih;
  • Ravnanje z odpadki v živilstvu;
  • Obisk inšpektorja uprave za varno hrano: kaj je potrebno pripraviti.

Teorija bo podprta s primeri iz prakse!

Vabljeni k predhodno zastavljenim vprašanjem, ki jih lahko pošljete na larisa.berginc@dashofer.si ter prejmete odgovore tekom predavanja.

Cena z udeležbo v dvorani vključuje:

  • gradivo,
  • jutranjo kavico,
  • pogostitev med odmori,
  • posvetovanje s predavateljico,
  • strokovne in konkretne nasvete ter
  • potrdilo o usposabljanju, ki velja skupaj s predloženo vsebino kot dokaz o opravljenem izobraževanju (v skladu s »pravilnikom o higieni živi«, ki nalaga nosilcem dejavnosti, da morajo skrbeti za ustrezno usposobljenost zaposlenih v stiku z živili).

Cena za udeležbo preko online vključuje:

  • PDF gradivo,
  • posvetovanje s predavateljico,
  • strokovne in konkretne nasvete ter
  • potrdilo o usposabljanju, ki velja skupaj s predloženo vsebino kot dokaz o opravljenem izobraževanju (v skladu s »pravilnikom o higieni živi«, ki nalaga nosilcem dejavnosti, da morajo skrbeti za ustrezno usposobljenost zaposlenih v stiku z živili).

    Pomembno: naročnikom portalov, online priročnikov in vestnikov založbe Verlag Dashöfer nudimo stalni 15 % popust pri udeležbi na seminarjih v okviru Centra za izobraževanje (izjema so krajši webinarji in večdnevna izobraževanja). Za vsakega drugega in naslednjega udeleženca iz istega podjetja vam na pripadajočo kotizacijo priznamo 10 % popust. Navedeni popusti ne veljajo za webinarje. Popusti na redno ceno seminarja se obračunajo med obdelavo naročila v naročniškem oddelku in bodo upoštevani pri izstavitvi (pred)računa. V potrditvenem sporočilu o uspešni prijavi omenjeni popusti še niso upoštevani.

    • Zadnji rok za odjavo udeležbe je najkasneje tri delovne dni pred izvedbo webinarja/seminarja, v nasprotnem primeru vam zaračunamo celotno kotizacijo.​
    • V primeru nezadostnega števila prijavljenih udeležencev si pridržujemo pravico do odpovedi izobraževanja.
    • Račun za plačilo kotizacije boste prejeli po potrditvi termina seminarja, na mail naslov naveden na vaši prijavnici.
    • Proračunski uporabniki boste po izvedbi izobraževanja prejeli e-račun. Če mora biti na izdanem e-računu navedena vaša naročilnica, nam jo prosimo posredujte ob prijavi ali naknadno do izvedbe seminarja.
    • Informacije o tipu izvedbi predavanja kot tudi ostale podatke boste prejeli najkasneje 1 delovni dan pred datumom seminarja.

    Če vam razpisani termini seminarja ne utrezajo in bi želeli biti obveščeni o novih datumih, ali bi le želeli prejemati naše brezplačne novičke, vas vabimo k naročilu na brezplačni e-časopis Koledar seminarjev. Registracijo lahko opravite ˃˃˃ tukaj (op.: v seznamu je koledar seminarjev že označen).

    S prijavo na dogodek soglašate s snemanjem in fotografiranjem na dogodku. Fotografije bodo objavljene na spletni strani in komunikacijskih kanalih Založbe Verlag Dashofer.

    Potek seminarja

    Seminar bo potekal sočasno (*z udeležbo in online - preko ZOOM), med 9.00 in 12.00 uro. Tekom predavanja naredimo 15 min odmor. Mesta na izvedbi so omejena!

    • V primeru razglašene epidemije v državi ne izvajamo predavanj z udeležbo.
    • *Z udeležbo - v kolikor je taka prijava pod objavo seminarja mogoča.

    Za udeležbo preko online prenosa potrebujete le računalnik in dostop do interneta. Če se nam na webinarju ne boste mogli pridružiti, boste povabljeni na ponovitev webinarja.

    Vsa navodila in napotke boste prejeli na vaš elektronski naslov. Tekom webinarja ali seminarja bo mogoče zastaviti vprašanja, tako da vam bo predavatelj sproti podal odgovore na morebitne izzive in težave s katerimi se soočate. Vabimo pa vas, da nam vprašanja pošljete že vnaprej (na email: larisa.berginc@dashofer.si).

    Naši webinarji vam ponujajo številne prednosti:

    1. Prihranite čas in stroške potovanja  - webinarju lahko prisluhnete kjerkoli. Na delovnem mestu ali doma, preko računalnika, tablice ali mobilnega telefona. 

    2. Zastavite vprašanja s pomočjo funkcije klepeta ali tako da vprašanje zastavite ustno preko mikrofona. 

    3. Praktično: izvedba preko ZOOM pomeni interaktivno komunikacijo med vsemi udeleženimi.

    Komu je namenjen

    Seminar je namenjen vsem zaposlenim v živilski dejavnosti, to so:

    • Bari in kavarne;
    • Gostinski obrati, obrati družbene prehrane;
    • Hoteli;
    • Domovi za upokojence in posebni zavodi;
    • Vrtci, šole, tudi zasebni vrtci;
    • Bolnišnice;
    • Pekarne, predelave mesa, mleka, vrtnin …;
    • Transportna podjetja, ki skrbijo za prevoz živil in krmil za živali;
    • Nevladne organizacije, ki hrano pripravljajo za svoje zaposlene, varovance ali hrano samo razdeljujejo;
    • Trgovine s hrano;

    Vabljeni!

    Če ste z zakonodajnimi pravili na tem področju že seznanjeni in bi želeli znati:

    1. da boste izdelali svoj HACCP sistem,

    2. znali uporabljati smernice v svoji proizvodnji,

    3. pravilno izdelati diagram poteka,

    4. prepoznati in obvladovati dejavnike tveganja,

    5. usposobiti svoje zaposlene za varno delo z živili,

    6. udeležence bomo naučili, kako vzpostaviti prerekvizitne programe.

    vabljeni na naslednjo stopnjo o HACCP >>> HACCP šola od A do Ž

    Reference

    »Zelo dobro izobraževanje, ker je bila majhna skupina, oseben stik in reševanje konkretnih primerov udeležencev.« (Marija Tišler Serianz s.p.)

    Predavatelj/ica

    Tatjana Kruder

    po osnovni izobrazbi je univerzitetna diplomirana inženirka živilske tehnologije. Je tudi sodna izvedenka in cenilka za živilstvo na Ministrstvu za pravosodje in ocenjevalka senzorične kakovosti mesa in mesnih izdelkov. Svojim strankam nudi kvalitetno in strokovno podporo, znanje pa predaja tudi na različnih izobraževanjih in delavnicah s področja…

    Več delavnic tega predavatelja

    Termin in kraj dogodka

    19.5.2022

    ONLINE

    Tatjana Kruder

    Izobraževanje lahko prilagodimo tudi vašim zaposlenim in kolegom. Kontaktirajte nas po telefonu na (0)1/434 55 96 ali po elektronski pošti na larisa.berginc@dashofer.si.

    Pred datumom zapadlosti vam bomo poslali organizacijska navodila in račun. Cene so brez DDV. Splošne pogoje poslovanja lahko preberete tukaj.

    !ERR No images found in //img.dashofer.sk/cif_si/fotogalerie/kursy/. Images path has to be on the same server. Supported img formats: jpg, jpeg, png, gif.