Seminarji

Nova pravila pri napotitvi delavcev na delo v tujino

Grega Malec

Namen seminarja

Sprejet je nov Zakon o čezmejnem izvajanju storitev, s katerim se ureja položaj delavcev napotenih na delo v tujino, postopek pridobitve A1 obrazca ter razmejevanje med napotitvijo na delo v tujino in službeno potjo. Zakon o čezmejnem opravljanju storitev se bo začel uporabljati s 1. 1. 2018. Na seminar vabimo vse, ki želite iz prve roke izvedeti vse o novih pravilih čezmejnega izvajanja storitev z napotenimi delavci ter se seznaniti z informacijami glede postopka pridobitve A1 obrazca, položajem delavcev napotenih na delo v tujino in ostalimi spremembami, ki jih je prinesel novi zakon.

Zakonodaja, ki jo bomo predstavili na izobraževanju, določa pogoje za čezmejno izvajanje storitev, tako delodajalcev in samozaposlenih oseb iz drugih držav članic EU v Sloveniji kot tudi obratno. Zakon o čezmejnem izvajanju storitev z napotenimi delavci v pravni red Republike Slovenije prenaša dve evropski direktivi s področja napotitve delavcev na delo, v ospredju ciljev in namenov zakona pa je preprečevanje zlorab in kršenja delavskih pravic. V ta namen predlog zakona stremi tudi k zagotavljanju natančnega, pravilnega in doslednega izvajanja dela evropskih uredb, ki predpisujejo izdajo potrdila A1. S predlogom zakona Republika Slovenija torej izpolnjuje svojo obveznost harmonizacije politike na tem področju, v veliki meri pa gre za odgovor države na množične kršitve pravic napotenih delavcev.  

Zakon za čezmejno izvajanje storitev slovenskih delodajalcev določa pet pogojev, med katerimi štirje izhajajo iz evropskih predpisov, zgolj enega izmed njih, ki se nanaša na spoštovanje delovnopravne zakonodaje, pa se je predlagalo iz razlogov javnega interesa. V okviru štirih pogojev, predpisanih na evropski ravni,  zakon določa takšne kriterije za preverjanje teh pogojev, ki v največji meri upoštevajo specifične okoliščine slovenskega gospodarstva in omejujejo negativen vpliv zakona na delovanje slovenskih podjetij na tujih trgih.

Upoštevajoč določbe, ki se nanašajo na izdajo ter razveljavitev oziroma odpravo potrdila A1, je mogoče pričakovati, da se bo s sprejemom zakona močno omejilo kršenje pravic napotenih delavcev ter napotovanje delavcev s strani t.i. slamnatih podjetij, s finančnega vidika pa je mogoče pričakovati nezanemarljive prilive tako za državni proračun kot tudi za pokojninsko oziroma zdravstveno blagajno. Predlog zakona namreč pogojuje izdajo potrdila A1 in s tem tudi možnost napotitve delavca z rednim poravnavanjem davčnih obveznosti, ravno tako pa je predvidena razveljavitev potrdila A1 v primeru neporavnanih obveznosti delodajalca iz naslova izplačila dohodka iz delovnega razmerja.

Seminar ponuja celovito informacijo v zvezi z novimi pravili čezmejnega izvajanja storitev tako z vidika opravljanja gospodarske dejavnosti kot tudi z vidika spoštovanja administrativnih zahtev drugih držav članic EU glede zagotavljanja delovno pravnih pogojev in pravic napotenih delavcev v času njihove napotitve na delo v druge države članice EU. Dodatno bodo udeleženci seznanjeni tudi s pravili napotovanja v tretje države in iz tretjih držav v RS.

Iz programa seminarja

1. Pregled relevantne nacionalne in evropske zakonodaje, ki opredeljujejo pogoje za čezmejno    izvajanje storitev z napotenimi delavci:

  • Zakon o zaposlovanju, samozaposlovanju in delu tujcev; Zakon o delovnih razmerjih, Zakon o tujcih;
  • Direktiva 96/71/ES, Direktiva 2014/67/ES, predpisi s področja koordinacije sistemov socialne varnosti

2. Napotitev delavcev na delo v tujino – v EU oziroma v tretje države in obratno (na podlagi določb novega Zakona o čezmejnem izvajanju storitev):

  • predstavitev pravil, obveznosti in postopkov v okviru čezmejnega izvajanja storitev z napotenimi delavci;
  • napotitev samozaposlenih oseb;
  • posebnosti napotitev delavcev v tretje države.

3. Pravila koordinacije sistemov socialne varnosti v povezavi s postopki pridobitve potrdil A1 za napotene delavce, ki izvajajo storitve v EU.

4. Posebnosti davčne obravnave napotitev v kontekstu nove zakonodaje (ne gre za davčni vidik, ampak za predstavitev kriterijev glede vsebinskega ločevanja med službenim potovanjem v tujino in napotitvijo na delo v tujino).

5. Odgovori na konkretna vprašanja udeležencev.

Cena vključuje:

  • gradivo,
  • jutranjo kavico,
  • pogostitev med odmori in
  • potrdilo o udeležbi.

Pomembno: naročnikom portalov, online priročnikov in vestnikov založbe Verlag Dashöfer nudimo stalni 15 % popust pri udeležbi na seminarjih v okviru Centra za izobraževanje. Za vsakega drugega in naslednjega udeleženca iz istega podjetja vam na pripadajočo kotizacijo priznamo 10 % popust. Popusti na redno ceno seminarja se obračunajo med obdelavo naročila v naročniškem oddelku in bodo upoštevani pri izstavitvi (pred)računa. V potrditvenem sporočilu o uspešni prijavi omenjeni popusti še niso upoštevani.

Potek seminarja

09.00 - 09.15 Dobrodošlica ob jutranji kavi
09.15 - 11.15 Predavanje I. del z diskusijo
11.15 - 11.45 Odmor za pogostitev in priložnost za druženje
12.00 - 14.00 Predavanje II. del z diskusijo

Komu je namenjen

Na seminar vabimo vse, ki želite iz prve roke izvedeti vse o novih pravilih čezmejnega izvajanja storitev z napotenimi delavci ter se seznaniti z informacijami glede postopka pridobitve A1 obrazca, položajem delavcev napotenih na delo v tujino in ostalimi spremembami, ki jih je prinesel novi zakon.

Reference

»Vsebina je bila kvalitetno predstavljena.«

(Robert Strahinjič, Fragos, Robert Strahinjič s.p.)

»Izobraževanje je bilo izjemno koristno in strokovno.«

(Andreja Jakopič, Sensum d.o.o.)

Predavatelj/ica

Grega Malec

je strokovnjak za delovne migracije, po poklicu univerzitetni diplomirani sociolog, smer analitsko-teoretska. S področjem migracij se ukvarja že od leta 1999. V tem času se je v okviru Ministrstva za notranje zadeve in Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti ukvarjal s področjem načrtovanja, oblikovanja in izvajanja…

Več delavnic tega predavatelja

Termin in kraj dogodka

30.1.2018

Maribor

Grega Malec

Izobraževanje lahko prilagodimo tudi vašim zaposlenim in kolegom. Kontaktirajte nas po telefonu na (0)1/434 55 96 ali po elektronski pošti na larisa.berginc@dashofer.si.

Pred datumom zapadlosti vam bomo poslali organizacijska navodila in račun. Cene so brez DDV. Splošne pogoje poslovanja lahko preberete tukaj.

!ERR No images found in //img.dashofer.sk/cif_si/fotogalerie/kursy/. Images path has to be on the same server. Supported img formats: jpg, jpeg, png, gif.